Kapitel 1 - Love or Hate me

"Vart vill du åka du?" sa han efter en stund.
"Kanada." sa jag bestämt. Jag hade alltid gillat det landet, och verkligen velat besöka det.
"Can nada?" sa pappa skämtsamt och jag log, alltid pappa och hans dåliga skämt. 
"Haha, klart vi kan åka dit! Packa väskorna så åker vi med nästa flyg!" sa han glatt och kramade om mej ännu en gång. 
 
____________________________________________________________________________________________
 

"Gate 37 stänger om 10 minuter. Alla som ska till Kanada från gate 37 bör genast bege sig till gate 37" säger en röst läskigt likt en robot. Pappa och jag står i kön påväg in till flyget och det går väldigt långsamnt. Jag är så spänd att jag kan knappt stå still så jag står och trampar med fötterna fram och tillbaka.
"Stå still Cal, snälla." säger pappa med blicken fokuserad framåt lite irriterat. Jag suckar åt honom men gör som han säger.
 
Väl inne på planet och när vi försöker hitta våra platser så sitter det redan två på en rad med tre platser. Alltså sitter de fel.
"Ursäkta jag tror ni sitter fel.." säger papa till den blonda killen med solglasögon och röd keps. 
"Sorry? I am english.." svarade killen med en främmande dialekt. 
"I think you are sitting on my seat actually." sa pappa med flytande engelska. Han hade bott i England några år då han lärt sig prata riktigt bra engelska.
Den blonda killen rotar fram sin biljett och håller upp den för att visa oss. 
"No, it says B 14 and this is B 14. Sorry." 
Pappa börjar rota efter sin biljett och det kommer fram en flygvärdinna med ett stort bländande fejkat leende. 
"Kan jag hjälpa er?" säger hon.
"Ja, han sitter på min plats." säger pappa lite frustrerat. Flygvärdinnan kollar på bådas biljetter och hon ser välfigt förvirrad ut en sekund tills hon klistrar på sitt fejkade leende igen. 
"Det verkar ha blivit en dubbelbokning på något sätt, det finns en plats längre bak. Där får en av er sitta och den andra får sitta här." 
"Varför måste vi splittras och inte dom?" sa jag en gnutta stöddigt och flygvärdinnan såg ännu surare ut. 
"Bara sätt er ner nu så kan vi börja flyga." Både pappa och jag suckade högt och pappa började gå bakåt medans jag satte mej bredvid den blonda killen. 
Detta borde gå bra, hur farligt kan det vara att sitta själv på en flight i ungefär 10 timmar?
 
"Excuse me, can I have some water?" sa den blonda mannen som jag skulle uppskatta var runt tjugo år till flygvärdinnan. Hans röst lät nästan gnällig och jag hade en känsla av att jag skulle få höra den hela flygresan.
Ingen särskilt uppiggande tanke...
 
Flygvärdinnan kom med ett glas vatten och sträckte sig över mej för att ge honom glaset med vatten upp till toppen. Klumpigt nog när mannen skulle ta emot det så slog han till det så allt det iskalla vattnet hamnade över mej och blötte ner mina kläder. Jag kände hur min ilska kom samtidigt som vattnet gick igenom mina byxor och blonda killen såg nästan ut att börja asgarva vilket gjorde mej ännu argare. 
"I'm...So...Sorry..." sa han mellan skratten. 
"Hmpf, I doubt that." svarade jag surt.
"And I don't even have anything to change into..." sa jag mest för mig själv. 
Efter några sekunders tystnad så sa han:
"I have some extra clothes in my bag here, you can borrow it." 
Jag såg upp på honom och han hade en väldigt bekymrad uttryck helt plötsligt i ansiktet. Det gjorde nästan så att jag blev lite mindre arg på honom. Nästan. Jag tog ut handen och väntade.
"What are you doing?" sa han med ett lätt skratt.
"Waiting for your clothes." sa jag bestämt. Han skrattade återigen och började rota i väskan, verkade som om han gillade att skratta... 
 
När jag bytt kläder i den 1 kvadratmeter stora toaletten så satte jag mej ner bredvid mannen som jag fortfarande inte visste namnet på med en duns. Jag kände hans blick  som borrades in i mej och vred huvudet och mötte hans solglasögon.
"Thank you..." började jag.
"Niall. That's my name." 
"Okay, thank you Niall then. I'm Caroline, call me Cal." 
"Hi Cal."
____________________________________________________________________________________________
 
Nu har hon träffat Niall!! Spännande eller hur? :D 
Idag slutade jag grundskolan... Sorgligt men underbart. 
Har ni slutat än? 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättebra!! Nej, jag slutar 12 Juni. Då går jag ut 5an. Det jobbiga med det är att halva min klass byter skola :(

2013-06-05 @ 16:36:01
URL: http://novellfoton.blogg.se
Postat av: jag älskar att läsa dina noveller

jättebra! vad tråkigt att hon fick vatten över sina kläder.

2013-06-05 @ 20:07:19
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: Emma

Jätte Bra Del!!!!!!! Nej jag slutar 11 juni :(

2013-06-05 @ 20:31:54
Postat av: My (1D Novell)

Skönt! själv slutar jag på onsdag, dock så har vi inga vanliga lektioner mån & tis, då är det mer aktivitetsdagar ;)

- är redan kär i din novell, herregud. Log somfan när jag insåg att det var Niall. Så himla fin, haha! nu måste allt gå bra alltså ;)

2013-06-05 @ 21:51:46
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: "Fear Me" - Harry Styles novell

Hallå där! :)
Jag skriver en novell om Harry Styles som har fått en hel del fina komentarer!

I denna berättelse är han dock inte känd som den gulliga bandmedlemmen vi alla tycker så mycket om. I hans hemstad, Holmes Chapel, är han ökänd som en farlig och impulsiv ungdomsbrottsling. Men hans liv kommer till att förändras när han träffar en person som visar sig vara mer lik honom än vad dom båda någonsin anat.

Det skulle vara jätte kul om du gav den en chans!
Kramar, -S♥

2013-06-06 @ 01:31:22
URL: http://fearme.blogg.se/
Postat av: My (1D Novell)

Hihi ja, tack för din åsikt My, tar verkligen åt mig! :)

Ja absolut! längtar ju redan till nästa kapitel juu! :D

2013-06-06 @ 11:50:20
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0