Kapitel 2 - Love or Hate me

När jag bytt kläder i den 1 kvadratmeter stora toaletten så satte jag mej ner bredvid mannen som jag fortfarande inte visste namnet på med en duns. Jag kände hans blick  som borrades in i mej och vred huvudet och mötte hans solglasögon.
"Thank you..." började jag.
"Niall. That's my name." 
"Okay, thank you Niall then. I'm Caroline, call me Cal." 
"Hi Cal."
____________________________________________________________________________________________
 
Han tittade mej mjukt i ögonen och bakom solglasögonen kunde jag glimta ett par nyfikna ögon. 
"Why do you wear sunglasses inside a aeroplane?" frågade jag samtidigt som jag vände huvudet framåt och släppte ögonkontakten med Niall.
"Ehm... Private reasons...?" svarade Niall mer som en fråga.
Jag skrattade och tittade på honom och han gjorde en lustig min vilket gjorde så jag började skratta ännu mer. 
Den här flygturen verkade bli helt okej ändå.
 
"So.. Cal, tell me something about you." sa Niall efter några minuters tystnad.
"Well, what do you want to know?" 
"Hmm.. What do you like to do in your free time?" 
"I love skating and football. I'm definitivly a sport person." svarade jag glatt med den tanken att springa runt med en boll på grönt gräs.. Underbart.
"Really? I love football too!" sa Niall och han sken verkligen upp och visade ett bländande smile.
"We should play sometime.." sa jag utan att tänka mej för. Shit, nu kommer han säkert tro att jag är någon killbesatt tjej. Fan. När jag sedan tittade på honom förväntade jag mej verkligen inte det jag såg. Han sken av lycka som ett litet barn som får godis. Så.. Söt. 
Vänta, va? 
 
"Absolutely! Here take my number and call me! Whenever really, if I don't answer I will call you back soon after that I promise." sa han snabbt och glatt.
Jag tog fram min mobil, som självklart var på flygplansläge, och gav den till honom lite chockat. Koncentrerat knappade han in siffrorna och gav sedan tillbaka min mobil med sin egen så jag kunde skriva in mitt. Det gjorde jag och gav sedan tillbaka mobilen. Han hade en iphone fem och den såg väldigt ny och dyr ut. Undrar hur en sådan ung man kan ha så mycket pengar?
"How old are you?" frågade jag.
"Nineteen, turning twenty in septembre. And you?" sa han. 
"Seventeen, but do you work or study now or what?" frågade jag och kom fram till att han var ganska mystisk än så länge. Jag visste ju ingenting om honom.
"Ehm, you could say that I work." sa Niall nervöst.
"Could say?" 
"Well..." 
 
"Who are you?" frågade en okänd röst. Den kom från personen som satt bredvid Niall, en kille med svart hår och väldigt vackra bruna ögon. 
"Who are you to care?" sa jag lite argt eftersom han avbrutit min konversation med Niall.
"Woah woah, chill Cal. He's my buddy." sa Niall. 
"Zayn." sa den svarthåriga som introduktion och jag nickade bara.
"Zayn, this is Cal." sa Niall till Zayn och han skickade bara en sur blick på mej. Jag suckade, vilken jobbig människa. 
 
Jag såg hur Zayn petade diskret på Niall och viskade i hans öra något som ver oerhört svårt att höra. Undrar vad han sa? Niall nickar till Zayn som han "godkänner" det han sa och sedan sätter de sig normalt igen.
"What was that about?" sa jag med ett förvirrat uttryck i ansiktet. 
"Nothing. I'm going to sleep now... If you are going to sleep too, you may sleep with your head resting on me. I mean it's more comfortable." sa han medans han såg på sig med sina vackra ögon genom solglasögonen och jag märkte att hans kinder blev ljusrosa. Jag kände hur mina hettade lite de med, och nickade bara till svar och lutade försiktigt huvudet mot honom.
 
Konstigt, jag känner inte ens den här mannen men ändå sitter jag här bredvid honom och praktiskt taget sover på honom... Men jag kan inte undgå att säga att det var mysigt och att jag absolut inte hade något emot att mysa med en kille som jag knappt  känner... Skumt.
 
____________________________________________________________________________________________
 
 Nytt kapitel idag igen!! :D Blev så sjukt glad när jag  såg besökarsiffrorna, 29 (!!) besökare igår! Jag är jätte glad så jag tänkte att jag skriver för er ;) 
 
Idag tog min stads studenter studenten och det var fest på stan. Själv var jag och solade men en nära vän, inget man säger nej till! 
Ses och glöm inte att kommentera!! :D
 

Kommentarer
Postat av: jag älskar att läsa dina noveller

jätte bra del. du är super duktig. längtar till nästa. :)

2013-06-06 @ 20:03:48
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: Emma

SUPERBRA DEL! Hur gammal är du? Jag tycker du är superbra på att skriva.

2013-06-06 @ 21:02:14
URL: http://novellfoton.blogg.se
Postat av: Emma

SV: Jag fyller 12 nästa Lördag (Den 15 Juni)

2013-06-06 @ 21:37:22
URL: http://novellfoton.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

grymt bra, hihi iiih! , kan inte vänta till nästa, du är så jättegrym å älskar hur Niall är.. Kul att Zayn också kom in nuu.. ni väntas bara resten ;) du är grym! :)

2013-06-06 @ 21:45:17
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

Ja, men tack själv för dina kommenterer bästa du :)
Ser verkligen fram emot nästa del, hihi :')

2013-06-07 @ 20:55:14
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

hihi ja ;)

- i nästa del, kan du inte ha lite bilder då?! hihi det är så mycket roligare! :D x

2013-06-08 @ 10:34:06
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Emma

Mer! snälla :)

2013-06-08 @ 15:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0