Kapitel 8 - Love or Hate me

Louis var den som bröt den pinsamma tystnaden.
"We need to get the hell out of here now, they have found us." 
 
Vadfan händer egentligen?
____________________________________________________________________________________________
 
 
"What do you mean? Who have found you?" sa jag förskräckt. Men killarna var för stressade och uppe i varv för att ens höra mej. Jag suckade och gick mot fönstret och såg hundratals skrikande tonårstjejer.
What the actual fuck?!? 
 
Helt plötsligt kom det en medelålderskvinna och satte sig i chafförplatsen och började köra. Det märkte jag dock för sent då jag stod upp och trillade rakt i soffan i någons famn... Zayns famn. Jag kände hur röda mina kinder blev och hoppade snabbt från hans famn till bredvid honom. Nu hade alla killar, exclusive Niall som låg och tjurade i sängen,  satt sig i soffan och pappa satt och snackade med busschaffören helt lugnt.
"GUYS!!!" skrek jag och alla tittade äntligen på mej.
"What the fuck is this?! Who are these girls, which probably have been stalking you since the airport, and what are they doing stalking you guys?! Why do you have this fancy bus? Who are you?!?"
 
Tystnaden som uppstod var nästan läskig, knappt så man vågade andas. 
"SO? CAN SOMEONE SPEAK?" skrek jag.
"I really think you should calm down.." sa Liam och la sin hand på mitt knä. Men han fick inte som han ville, så fort han rörde mej så hoppade jag till och ställde mej upp.
"Why won't you guys tell me?"
"Niall wanted to tell you..." sa Harry och jag började genast gå mot Niall.
 
Niall låg i sängen med ansiktet i kudden och det gjorde lite ont i mej när jag såg att han var sårad, han var som ett litet barn.
"Niall..."
"What??" sa han och vände sig mot mig. Han hade röda ögon och man såg klart ock tydligt att han gråtit. Hans kinder flammade och jag såg att han skämdes över att ha gråtit. 
"Who are these girls?" Niall såg på mej med en tom blick och svalde. 
"Our fans."
"What? Your fans? What are you guys? A famous boy band?" sa jag och skrattade. 
"Actually, yes.. We're One Direction, currently on world tour and you and your dad are following us on the America part."
"What?? Who said yes to that?! Not me! Let me out of this bus, now!" sa jag argt. 
"Your dad. When you were in here hooking up with Zayn.."
"I WAS NOT HOOKING UP WITH HIM!!" 
"Whatever, we talked to him and apperantly you are following. No matte you like it or not."
Jag tittade surt på Niall och la mej sedan på en utav sängarna. Det här blir sämsta semestern någonsin.
____________________________________________________________________________________________
 
Nu vet Cal äntligen att de är One Direction och ni vet nu att den här novellen kommer handla om när hon är med på deras turné. Hoppas ni gillar idén!! 
 
Nu på sommarlovet har jag gjort en liten cover/musik video med min kompis, ni får gärna kolla!
Här är länken: http://www.youtube.com/watch?v=a22ysYLaZtQ
Tack och vi hörs när nästa kapitel kommer!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Skriv mera SNälla

2013-06-18 @ 19:22:19
Postat av: johanna

gud vad kul det kommer att bli! det tror jag. jag hade ju varit överlycklig av att åka med killarnas buss. hoppas det blir lite kärlek i det hela också :) super bra del.

2013-06-19 @ 20:46:38
URL: http://todirectioner.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

grym cover :D

Haha, ja.. dendär pausen höll ju länge ;) Kommer påbörja en ny inom kort som kommer handla om en underbar läsare. Vill du ha chansen och spela huvudrollen? kika in och svara på de enkla frågorna så är du med! :D kram!

2013-06-19 @ 23:03:31
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

Min del 1 är uppe nu, kika gärna in och säg vad du tycker, hoppas du gillar det!

2013-06-21 @ 11:53:25
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0