Kapitel 9 - Love or Hate me

"Actually, yes.. We're One Direction, currently on world tour and you and your dad are following us on the America part."
"What?? Who said yes to that?! Not me! Let me out of this bus, now!" sa jag argt. 
"Your dad. When you were in here hooking up with Zayn.."
"I WAS NOT HOOKING UP WITH HIM!!" 
"Whatever, we talked to him and apperantly you are following. No matter you like it or not."
Jag tittade surt på Niall och la mej sedan på en utav sängarna. Det här blir sämsta semestern någonsin.
____________________________________________________________________________________________
    
 
Bussen körde in på hotellets parkeringsplats och jag satte mej upp för första gången på tjugo minuter, jag såg ut genom fönstret. Det var en person där som stod med våra väskor och de packades in i bussen. 
Jag suckade tyst och ställde mej sedan upp för att gå och kolla efter en bok i min väska.
 
I sofforna satt alla, det vill säga Harry, Louis, Liam, Zayn, Niall och pappa, och snackade. När jag kom så blev de helt tysta, ett stort tecken på att de snackat om mej. Jag orkade verkligen inte bry mej så jag tittade bara surt på dom och gick sedan vidare till väskförvaringen och tog min bok och gick snabbt tillbaka till sängarna. Där la jag mig ner och sjönk snabbt in i bokens värld. 
                                                                          * * *
"Cal... Caaal" sa någon samtidigt som den skakade mej lätt. 
"Shhh, sover..." mumlade jag och vände på mej. Detta hjälpte tydligen då den som försökt väcka mej försvann. 
Men kort efteråt så kom han tillbaka och jag kände ilande kyla över hela mej och satte mej upp snabbt. Då märkte jag att pappa stod framför mig med ett tomt glas. Han hade väckt mej genom att hälla kallt vatten på mej... 
"Vadfan pappa??!" sa ja surt. 
"Jag måste snacka med dej." sa han och satte sig på sängen mittemot. 
"Ja du har mycket att förklara så kör hårt." 
"För det första, vi följer med dem för jag tänkte att det kunde vara en rolig grej att förlänga vår semester med plus så är busschaffören riktigt snygg..."
"Skojar du med mej pappa..." 
"Iallfall, så blir det såhär och jag trodde faktiskt att du skulle bli gladare än du är."
"Ja men det var ju trevligt... Vart är dom förresten?"
"Soundcheck och sånt, det är deras sista konsert i Kanada ikväll... Det är en annan sak jag vill säga till dej..." sa han och blev tyst.
"Det brukar hjälpa att prata när man ska säga något pappa.." 
"Ja, såhär är det.. Innan du föddes, mer exakt tre år innan, så fick din... Mamma och jag en son..." 
Jag kände hur jag stelnade till när han sa mamma, i mina ögon var hon en förädare..
"Efter vi fått dej så stack din mor från oss och det jag aldrig berättade var att hon tog med sig vår son, din bror." 
 
Hade jag... En bror? Jag stirrade på pappa med stora ögon och halvt öppen mun i chock. 
"Så jag har en bror? Vem är det? Vad heter han? Hade du inte tänkt berätta det här tidigare?!" frågorna blev fler och fler och jag kände mej desperat efter svar. 
"Jag hade inte tänkt berätta alls egentligen... Men sedan så hände det saker. Vi träffade honom och hans kompisar. Vi sitter i deras buss nu..." 
Helt plötsligt så förstod jag allt, varför han varit så sur mot mej, varför han börjat gråta när jag sa att vi aldrig träffats...
"Zayn."
____________________________________________________________________________________________
 
Jag tänker att pappan ser ut som Billy Ray Cyrus..
 
Glad midsommar allihopa! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: My (1D Novell)

skitbra del, som vanligt.

- Tack så himla mycket. Denna kommentar gjorde min dag, helt klart! Det är verkligen så sjukt kul att vissa faktiskt märker min utveckling. Blir så glad! Kram :)

2013-06-21 @ 18:38:14
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

och åååhh.. orkar inte, så himla spännande! Haha. Dööör :O

2013-06-21 @ 18:41:15
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

åh my.. hihi glad jag bliir :') Tack <3

2013-06-22 @ 16:14:19
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Emma

måste ha mer det är så himla himla spännande!! oj glömde 1 sak MEEEER snälla du :)

2013-06-22 @ 20:25:35
Postat av: johanna

snygg vändning på historian. :)

2013-06-29 @ 14:22:15
URL: http://todirectioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0